Eerste indruk - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Anouk - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Anouk - WaarBenJij.nu

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 Februari 2014 | Turkije, Istanbul

Beste lezers,

Ik ben niet van plan ellelange verhalen te schrijven op het blog dat ik zal bijhouden, maar voor de thuisblijvers zal ik af en toe iets typen zodat niemand ongerust hoeft te zijn ;)

De eerste week is omgevlogen. Een heel nieuw avontuur staat nu voor de deur en ik ben heel benieuwd wat Istanbul me nog meer gaat brengen. De dingen die ik vooral hoop te leren/bereiken zijn:
1. Comfortabel raken met het dagelijks Engels spreken (en ook een paar woorden Turks, aangezien de doorsnee Turk geen enkel woord Engels spreekt).
2. nieuwe cultuur leren kennen inclusief religie (en hoe het is om als Christen hier te leven).
3. Een heel nieuwe leven van begin af aan opbouwen, nieuwe mensen leren kennen en vooral heeeeeel veel lol hebben!

Mijn vlucht is prima verlopen, het eerste Turkse eten is goed bevallen en mijn nieuwe huis is meteen al echt een 'thuis' voor me. We wonen met z'n vieren, waaronder ook een landgenootjes. De omgeving is echt geweldig mooi! Foto's zullen snel volgen :) ook de eerste contacten zijn al gelegd.

De eerste frustraties over slechte organisatie en falende voorzieningen zijn ook al gepasseerd hier.
.. oh en leerpunt 4 is: geduld hebben!! ;)

Volgende week beginnen de colleges en vandaag begonnen de inschrijvingen van de vakken, de hele universiteit moest zich om 10 uur zo snel mogelijk op de site inschrijven om door de docenten geaccepteerd te worden (en vol=vol). De site ging natuurlijk helemaal plat en na deze procedure volgen er nog veel meer procedures, slijmen voor toelating bij de docent is de laatste redding :P

De politiek is op het moment wel aandachtspuntje hier, in maart zijn de verkiezingen en er ook nu al echt veel demonstraties aan de gang. De politie gooit traangasbommen in het rond en spuiten mensen met grote waterspuiten op busjes tegen. Het schijnt er daar echt heftig aan toe te gaan. Zaterdag was ik daar ook, niet wetende dat er die dag demonstraties waren, maar gelukkig belande we niet in de gevarenzone.

Later meer....!

Liefs, Anouk